Pages

Thursday, June 16, 2011

ini untuk ayah





duit tabung selama 6 bulan..maksudnya tabung saya selama saya belajar.


tak banyak untuk ayah,sikit jer..sebab kitew banyak kene pakai duit masa belajar

saya selalu menyusahkan ayah..bukan ayah jer emak,akak dan abang(walaupun abang sangat annoying kadang-kadang)


tapi saya memang kerap menyusahkan ayah,selalu guna duit ayah.walaupun ayah tak ada duit,dia bagi jugak kalau anak-anak dia nak duit.

ayah selalu uruskan hal-hal yang saya tak suka uruskan macam nak handle pinjaman,pergi minta cop kat penghulu,fotostate itu ini....hantarkan borang kat asrama lepas balik kerja,tengah-tengah panas dengan NAIK MOTOR.

ayah selalu ,masak untuk keluarga...walaupun menu yang sama,tapi rasa tetap best(tapi tak boleh kalahkan mak)

masa kecik-kecik saya selalu TERTIDUR DEKAT DEPAN TV bila ayah balik tengah malam dia lah yang KENDONG saya masuk dalam bilik.(selamat ringan)

ayah tak pernah marah-marah.tapi suara dia kuat gilerrrr.

ayah suka baca buku perubatan tradisional,agama...dan selalu juga mengaji

masa saya part time dekat popular,ayah selalu tunggu saya balik dekat tepi parking,saya balik pukul 11 malam.tapi pukul 10.30malam ayah dah tunggu.tak kira dalam hujan ke tak hujan ke.TUNGGU JUGAK!

masa saya kerja ayah selalu masak dan hantar lauk,nasi,air kacang soya dekat saya,lepas tu tanya "ada duit tak?" kawan-kawan kerja semua cakap ayah baik.ayah memang baik pun.

saya jarang minta duit mak dan ayah, sebab saya tahu bukan SENANG NAK CARI DUIT.bila dapat gaji saya mesti bagi duit kat mak ayah adik beradik...last-last minta balik duit kat ayah..huhuhu

sebagai anak saya akui saya bukan anak yang baik.BURUK PERANGAI,ANNOYING NAK MAUT tapi dalam hati hanya Allah yang tahu



walaupun kami tak rapat sangat,tapi selepas solat,mesti tak lupa doakan ayah dan emak dan abang dan akak.
terutama ayah.
SELAMAT HARI BAPA kepada ayah saya.
semoga iman semakin bertambah dan kesihatan terjamin.

4 comments: