Pages

Thursday, June 23, 2011

kau serupa bibik

salam.

tak lama lagi abang akan berpindah ke rumah sewa.seminggu sebelum tu,aku lah manusia paling gembira.sebab aku rasa aku tak dapat tengok cerita kegemaran aku kalau abang ada(manusia yg bergelar abang memang suka konker TV) trust me!

patutnya pagi ini aku yang kene kejut dia,tapi bila aku TARSADAR jer..hambik kau!kemas gila katil abang aku!rupa-rupanya dia dah lama blah.rasa macam OK FINE....-__-
pagi-pagi lagi aku dah bangun,tapi tidur balik sebab aku ni insomania(menyerang semasa cuti sem jer) biasanya bila matahari terpacak baru aku bangun balik.abang tak ada?YA AKU ADA SEMANGAT BARU!!!!hahaha


aku teringat seorang blogger ni,dia memang HEBAT semua urusan anak,rumah tangga dia yang uruskan.dia tak pernah penat.so hari ini aku cuba buat semua kerja dalam satu hari

 abang dah duduk jauh,jadi aku tak nak hampakan permintaan mak yg sekalian lama(lap kipas)
  mula-mula aku tak yakin nak naik tangga tinggi macam ni,berkat aku ikhlas tolong mak aku,AKHIRNYA!!!!
 ini perkara yang memalukan tapi aku nak kabo kan jugak! aku jenuh la fikir dan macam-macam taktik aku buat untuk tutup tangga tu,TAPI TAK DAPAT JUGAK!rasa macam nak beri penyepak free je kat tangga tu
 akhirnya!!!!!!aku dapat jugak tutup tangga tu..rupanya kene naik kan benda tu ke atas(macam gambar di atas tu tuan-tuan) harus terima hakikat yang aku tak ada skill..
 mak datuk!berkecah nyerrrr.aku masak nasi goreng + hot dog je kot..tapi -__-(aku pun tak tahu kenapa aku suka buat muka sedih macam ni)
 bertukar ke KAIN BURUK YANG BAHARU!!disebabkan permintaan mak aku,kain buruk yang tak berapa nak buruk sebelum ni,telah jadi seburuk itu!
 aku suka mop rumah!!!!!!1peluh menyimbah-nyimbah,lemak di perut semua cair...
 kerusi solek telah dilap dan dikemas,bahan kimia yang digunakan untuk menepek muka DISUSUN MENGIKUT KETINGGIAN masing-masing
 sarapan tadi aku masak nasi goreng,petang aku masak sambal bersama mak(konfem mak sayang aku lebih hari ni :)
 bunga-bunga matahari.....cantikkan?hot sangat macam siti nurhaliza,maria elena,hanis zalikha ,dan Adibah Hassan
jangan rumah je kemas,diri pun kemas,kuku pendek,bersih,biar pun  kuku cawan...kuku gelas jangan kekwat yer!


nak tahu?sebenarnya,tugas anak perempuan sama macam bibik,JADI SESIAPA yang ada anak dara di rumah TAK PAYAHLAH  susah-susah upah bibik.tapi pastikan anak perempuan telah dilatih mengemas sejak kecil.takut bila dia dah besar dia malas nak buat kerja.lagi satu,perempuan jugalah yang akan sediakan segala-gala keperluan anak,suami,mak mentua(kalau mak mentua tidur rumah 3 hari 2 ,malam) jadi biar kita buat sekarang yer nanti tak susah bila dah kahwin,anak 9 kan?


4 comments:

  1. haahahha pilihlah untuk jadi bakal isteri...huuhuhu

    ReplyDelete
  2. meeraaaaa, rajin buatlah kuih ke, kek ke, cupcake ke, jahit baju ke, masak resipi baru ke. kalau bosan buatlah. buat cake lagi best! kata anak dara~ :p

    ReplyDelete
  3. anon!aku tak sehebat itu la...tepung kat uma buat cekodok je

    ReplyDelete