Pages

Friday, September 16, 2011

bila masing-masing salah faham

saya ada banyak akaun, FACEBOOK,TWITTER, blog. ya setiap hari memang saya online kecuali kalau banyak assignment dan nak dekat final. akaun yang paling saya suka ialah TWITTER sebab kita boleh lepaskan apa yang kita suka tanpa fikirkan hati orang lain (sehingga ada orang perhatikan kau dan kau pun takkan perasan) .

saya (aku ~ tak berapa nak sesuai) memang suka baca twitter orang, kita boleh tahu orang tu macam mana melalui tweet dia. saya selalu juga baca tweet  dan balas tweet dia ni. secara jujur, bahasa dia agak kasar kadang-kadang, tapi saya tak kisah..saya fikir dia ni mesti cool dan jenis tak kisah.biasanya gitu lah.

ternyata saya salah. dia bukan macam tu. disebabkan twitter ni tak boleh mengeluarkan intonasi suara si penghantar mesej/tweet saya salah faham dengan dia  ni. tapi serius masa tu mood saya memang tak ok.lepas tu baca plak mesej yang dia hantar kepada saya.

saya : apa kene dia ni?tiba-tiba
saya ingat saya boleh balas mesej (kalau melalui mesej orang lain tak boleh baca) dia tapi tak boleh sebab dia tak follow saya.jadi saya terpaksa tweet dekat dia.bayangkan semua boleh baca ayat angin emo saya tu.

lepas tu, ok dia pun reply. dia terangkan dengan baik apa yg dia maksudkan dalam mesej dia tu. ok, saya minta maaf dekat dia.. dia pun maafkan saya. ok saya kita pun dah selesa lah kan..tapi pagi ni saya baru baca komen dia dalam blog saya. macam biasa SEMUA ORANG boleh baca.ok bacalah.....biar semua tahukan.saya ingat dah tak nak layan tapi dia memang PERLUKAN PENJELASAN SAYA.jadi saya pun komen dalam blog dia...

saya harap dia puas hati dengan penjelasan tu. saya pun dah berkali minta maaf dengan dia, memandangkan jarak umur kami pun jauh beza dia pun dah macam akak saya dan saya kasar dengan dia dalam twitter. maaf lagi sekali. saya pun dah unfollow dia dan alihkan link dia daripada sidebar saya.nanti kalau dilayan takut pisang berbuah dua kali. (walaupun huntung banyak pisang tapi penat nak makan)



 p/s : kak saya minta maaf lagi sekali.

1 comment: