Pages

Monday, April 8, 2013

Penutupan aib





Aib ada banyak. Kau tahu kan aib tu apa?benda benda yang boleh memalukan seseorang. Sama ada hidup atau mati. Semua ada aib masing masing. Kalau kita tahu aib seseorang. Aku merayu, jagalah aib dia. Kalau tak tahan nak share dengan orang untuk pengajaran , jangan sebut nama si dia. Sebut SI FULAN atau MEMBE AKU.

Selain daripada itu. Aurat juga aib. Macam perenggan di atas, aib itu perkara yang memalukan. Nah same goes with aurat. Aku sebenanye mencari cari, kenapa aurat itu aib? 

Aku tengok aurat orang cantik dan mulus belaka. Plus , gebu.

Entahlah. Anybody?

Semakin meningkat usia, semakin dewasa, aku perlahan lahan ubah cara pemakaian. Aku cuba tutup aib aku sedikit demi sedikit. Aku tak gunakan istilah ‘tutup aurat’ sebab perkataan ‘aurat’ macam tak mainstream bagi aku. While AIB words are too mainstream for me.
“TUTUP AIB SENDIRI! Badan kau tak hot mana pun nak show dekat umat manusia .” kata aku pada diri aku 

Kalau nak cekci pun biarlah depan suami/isteri. Kan?

Kalau tak tahan kawin lah.kan?

Hai macam senang je nak buat benda tu.

Macam biasalah, bila kita nak buat perkara baik. Mesti ada syaiton pengikut setia aku. Kahkahakah. Menghasut. Ubat untuk syaiton, adalah dekatkan diri dengan Tuhan. Tu je. Larilah lah syaiton laknattullah.

Lagi satu, kalau nak beribadah mula sikit sikit. Bersederhana. Maksud aku, kalau nak baca Quran, bacalah  1 – 3 ayat je. Asalkan istiqamah dan baca. Quran is our reminder. Ingat !


tutup dada.bagi wanita. bagi lelaki uools bole bukak.sebab cekci angat!
ingat! lelaki mahupun perempuan suka merenung boobies .
 

untuk nampak lebih feminim. gunalah stokin perempuan yang lembut dan tebal.boleh ikut warna kulit.
aku gelap. jadi aku pilih warna gelapss.
 

untuk nampak lebih sporty atau ganazz . anda bole menutup kaki gergasi dengan stokin kain cotton
serap peluh paling cepat.
 
 sarung tangan hingga ke lengan. ingatlah. lengan anda boleh sun burnt kalau terbiar tanpa lapisan
jimat duit daripada beli sunblock. 





bagi aku pakai stokin dan sarung tangan agak berat lagi.
pakai hand socks dengan t-shirt dah la panas nak mampus.tapi tak pe.
setiap aurat terbuka pasti akan dihisab.
bukan dihisap tau.

bye.

No comments:

Post a Comment