Pages

Saturday, May 4, 2013

Marine Water Quality Index



Saya Cuma nak ucapkan terima kasih kepada semua terlibat dalam final projek kami. Saya tahu. Saya bukan artis. Tapi eh! Suka hati lah!!!ahaha

Tuhan . syukur Alhamdulillah. Segala yang baik semua datang dari Engkau. Yang buruk itu datang dari kelemahan aku sendiri.

Emak. Terima kasih kerana sentiasa mendoakan kejayaan anak mu dunia akhirat. Sokongan yang diberi bertubi tubi. Setiap hari menelefon aku bertanyakan khabar. Sayangnya aku pada Emak

Ayah. Terima kasih kerana memenuhi tanggungjawab sebagai bapa dan menolong membuat model Pulau Melaka yang amat cantik dan comel sehingga ada orang tanya “AYAH KAU ARKITEK KE? “ terima kasih kerana buatkan stand untuk banting. Terima kasih ayah.


Abang. Terima kasih kerana  tolong belikan barang barang untuk buat model. 

Supervisor projek. Terima kasih kerana menjadi supervisor yang cerewet dan demand. Terima kasih dengan segala idea, nasihat dan gurauan. Terima kasih kerana kesan kesalahan grammar pada report. Terima kasih kerana memberi info tentang Jabatan  yang terlibat untuk merealisasikan projek.

Jabatan Alam Sekitar. Encik R dan abang skema. Terima kasih kerana memberi tunjuk ajar cara cara amik sampling air laut, cara mengira Marine Water Quality Index. Terima kasih kerana  sabar mengajar kami yang bingai dan lembab dan mabuk ini. 

Lab air sisa dan lab hydraulic UTHM. Encik W dan Encik H. terima kasih kerana sabar mengajar kami membuat segala jenis test. Memberi tips macam mana nak jadi presenter yang baik. Memberi nasihat dan membetulkan segala kesalahan.

Pensyarah sampingan. Puan H, Puan N, Encik A S. terima kasih kerana memahamkan aku yang memang agak lembab dan blurr. Plus tak tahu hala tuju projek ini.

Kawan kawan.

Fauzi. Terima kasih kerana sudi menghantar aku pergi balik ke Jab.Alam Sekitar. Lepas tu pergi Jusco beli kasut Camel kau dan akhirnya hilang. Terima kasih dengan sokongan anda yang tak terhingga. Contoh “U GO GURLL!”   “ SO PROUD OF U LA” dalam slang nigga . uh! Tak tahu aku

Wida , kerana sabar dengan kerenah aku. Aku selalu lepaskan marah dekat kau. Terima kasih wida atas sokongan dan nasihat dan doa kau. Thx babies!

Nurul, terimak(she’s from  lahad datu)  kasih kerana sekepala dengan aku dalam semua perkara. Kerana memberi aku sokongan untuk menyambung kembali cinta terlarang. Hug! Hug! I love u babies!

Farah nina. Noks and nyahs! Terima kasih kerana beri tunjuk ajar hydrology bab5 dan bab6. Terima kasih kerana belikan epok epok sardine. Terima kasih kerana cakap “NOK! TADI KITA ORANG NAMPAK KARIPAP SARDIN BANYAK.KITA ORANG INGAT NAK BELI UNTUK KAU.TAPI TAKUT KAU TAK DE! Setiap hari jumaat kan kau tak de” sabar jela aku dengan kerenah noks dan nyahs nih!

Kawan kawan kelas dan kawan kawan bukan sekelas. Terima kasih kerana ucapan taniah anda. OMG! OMG! 

Roomie
Ed.atau Add. Atau aku panggil nurejeda. Menahan segala gila aku, menahan telinga dengar aku mengomel dan nyanyi tanpa diundang. Dan datang kat aku “Mira taniah! Tak sia sia kau tak tido malam. Pukul bape?pukul 1 pagi eh?” ok pukul 1 pagi je Ed bukan pukul 4pagi. Thx Ed. Kau roomie yang paling sabar.kahkahkah!

Ali dan Fadzle
Terima kasih  sangat sangat!!!!kerana jadi lelaki paling sabar dalam melayan kerenah seorang perempuan yang amat garang dan cerewet dan comel ini.kahkahakah

Para panel
Terima kasih dengan markah dan penilaian anda. Terima kasih kerana sudi mendengar bebelan aku yang takkan berhenti selagi tak sampai conclusion. Terima kasih kerana focus semasa kami sedang present. Kahakhakah
Puan A dan Puan H. kerana jadi panel tak rasmi. Dan buang plastic gula atas model saya ;(


 kalau ada rezeki, dapek sambung degree kat sinin, kan helok 
daripada kad pelawat, bertukar kepada kad matrik!
hamboi! ingat ini boboi!
 

students kat sana pandang lain macam je.kikiki
lebih labih lagi havang havang kat sana .
ihiks!
btw, ini sample air laut. harus dalam suhu bilik  ;)
 

aku.perempuan.kene.buat.sendiri.okay.
 

keadaan seperti ini jarang terjadi pada diriku
entah mengapa.
aku rajin sapu satu dewan
entah mengapa
 
kepada sesiapa yang hendak buat analisis untuk water pollution
saya sarankan, rujuklah buku ini
baguih nak mampuih!

kepada adik adik yang akan menghadap final projek. hakak di sini, nak ucapkan selamat maju dan jaya. kalau product atau hasil ilmiah anda tak meleTOP macam neelopah tak apa! asalkan kau KONFIDENT masa present depan panel.


pandai goreng, pandai kencing.

dah boleh hidup dah.

tiill then.




2 comments:

  1. nyah da xdapat jumpe lg kau la...last paper ary uh ko balek cpat sangat kn....hahaha...

    ReplyDelete