Pages

Friday, October 11, 2013

Produk kecantikkan murah dan elok



Mula sekali aku nak minta maaf sebab editing skill aku teruk dan kau orang terpaksa nonton muka aku seketul ni.
Aku ada macam macam masalah kulit .

  • ·         Tona tak sekata
  • ·         Berjerawat
  • ·         Berparut
  • ·         Panau (sikit)
  • ·         Kulit sangat kering
  •       boleh rujuk gambar di atas 
 
Kalau uols pun ada masalah yang sama, marilah kita berganding bahu menghapuskan segala galanya. Supaya mudah untuk mendapatkan lelaki idaman, yakin bila berhadapan CLIENT ( maklumlah. Aku dalam bidang pembinaan dan selalu berhadapan dengan kontraktor/ consultant). Chewahhh! Padahal aku ni pelajar praktikal jeww pun. Kuakuakua . ok mari teruskan.
 
Menjaga kebersihan kulit juga perlu, kerana ia juga satu amanah dari Tuhan. Tuhan jadikan kulit kita cantik dan mulus masa bayi dulu. Tapi bila dewasa, kulit berkarat! Ni semua makan tak jaga, bantai guna produk kecantikkan yang tak sesuai dengan kulit, tak cuci muka dan lain lain.
 
Some people don’t really care about their skins texture. I really have no idea why is that. Muka penuh jerawat atau jeragat tapi langsung tak fikirkan alternative. Nak nak mereka yang dah berkahwin. Come on women! Please take care your assets.  suami balik keje penat penat, dengan harapan bila sampai rumah nak tengok bini dia cantik dan elegen! (Please JOT down)
 
Cehh. Cakap macam aku dah kawin je kan. Ihiks!
 
So, setelah lama saya menceceh, sebenanye aku mahu berkongsi dengan kau kaum adam mahupun hawa produk kechanthekkan yang aku aplikasi pada kulit aku.

Yang penting produk ni semua murah dan mudah didapati.

Btw, I tak pakai tabita nobita or whatever!



Pencuci muka anugerah
Bagus. Berangin. Berkesan. Bau innai. Seperti anda sedia maklum, innai amat baik untuk kulit. Alhamdulillah. Rasa diberkati. Dalama bahasa inggeris ,  Im blessed!
RM 19.90. kalau awak ada member kad, awak boleh dapat dalam RM17. Di nadira shoppe atau kedai anugerah di batu berendam, Melaka.
 
Pelembap  
Kulit sentiasa lembap. Otak tak lembap. Senang diaplikasi. Bau macam bayi. Ada vitamin E. kulit aku semakin cerah. Produk ni daripada Australia. Aku tak tahu kenapa, AKU MEMANG SUKA PRODUK DARIPADA AUSTRALIA. Sememangnya berkesan
OMG! Rasa macam nak immigrate ke Australia !
RM 17. Guardian. Kalau nak murah, beli waktu promotion. Ataupun pergi beli kat Australia.
 
St. ives scrub
Kulit lembut. Rasa macam nak sental muka tiap hari dengan scrub, tapi ibuk jangan ya buat begitu, khuatir kulit akan mengelupas! Memudahkan aku menyental bintik bintik hitam kat idong. Buruk u know bila ada bintik hitam tuh.
RM 20. Watsons. Hey! Dah cukup murah!




 
Ubat jerawat
CNI. Produk Malaysia. OMG I fall in love with Meleis products! Selamat memang rakyat tetap! So saya bebas mendapatkan produk kecantikkan tanpa guna GPS!
Balance my skins. Focus utama dia adalah JERAWAT. Hey! Namapun ubat jerawat kan. Motiflah nak putihkan kulit pulak! Kulit pun tak berminyak sebab ia daripada AIR.
RM90. Kedai CNI yang berhampiran rumah anda. Kalau duduk Melaka, uols boleh ke batu berendam.
 
 
Kalau ada duit lebih, awak boleh cuba produk kecantikkan organic macam burt’s bee atau produk lain yang bebas paraben. Actually im very particular about the ingredient of the product. Kebanyakkan yang aku guna sekarang ada paraben. Which is not good!!!!

Tapi aku pakai ok jerr. hihi

No comments:

Post a Comment