Pages

Wednesday, December 18, 2013

Hobi


Sambil sambil menonton Istanbul Aku Datang kali ke dua ribu tujuh ratus tiga puluh, aku menaip post ini. Lepas habis praktikal, hampir dua bulan lepas, aku jadi penggangur. Adalah mulut bertanya


Kau tak keje ke?
Kau tak amik degree ke?
Kalau amik degree kat university mana?
Ha!!! Kat batu pahat tu ada. Tun Hussein Onn.
Dah ada orang masuk minang ke?


Erghhh. Aku tak suka. Rimas.

Setiap website yang berkaitan dengan “ KERJA KOSONG DALAM BIDANG CIVIL” aku sign up.

Jobstreet
SPA
JensJOB
TNB
Oil and gas
Mudah

Setiap ID dan password semua aku catat kat notebook, maklumlah dah tua tua ni. Padahal setiap web ni semua aku letak password yang sama jer. OMG IM SO INSECURE

Nampaknya, so far tak ada yang panggil. Jadi aku duduk rumah asah bakat jadi surirumah Berjaya. Manalah tahukan aku kawin dengan laki kaya pastu cakap dengan aku “ you duduk rumah, jaga babies k. tak payah kerja. Gaji I pun dah banyak untuk belikan u handbag Prada”


Maaflah. Angan angan tinggi sangat.


Tapi sebenarnya, kalau aku dapat suami kaya pun, aku lebih suka bekerja. Sebab aku tak suka duk rumah.

Buat tambah kolestrol je. 

Kau percaya tak kalau aku cakap duduk rumah tambah kolestrol dan kalori?

Tolonglah percaya.

Terutama jika kau perempuan yang suka memasak, suka geledah peti ais.
Suka buka blog DAPUR TANPA SEMPADAN, catat catat resipi yang mudah mudah tanpa guna rempah.

Point kat sini bukanlah aku nak cakap yang aku ni pandai dan suka masak. Kahkahkah.
Tapi baru aku perasan, setiap waktu mesti aku rasa ooh I need to cook something. Contoh

Lunch: masak lemak
Hi-tea: goreng pisang
Breakfast: smoothie / roti bakar siap sapu jem bakaq kat kuali
Sekali jem dia cair dan panas, roti pulak rangup. Perghhh wa cakap lu

Kau mampoo?






bye.

oh ye? sesiapa perlukan pekerja yang komitmen, tepati masa dan selalu datang awal bawak bekal nasi goreng


let me know ya.

No comments:

Post a Comment