Pages

Saturday, March 7, 2015

Relaks.


Organizational tip


Aku ni kelam kabut. Fikiran cepat terganggu dengan perkara remeh temeh. Bila aku buat sesuatu kerja, aku akan sangat focus pada kerja itu. Bila ada gangguan, kerja aku semua jadi salah. So, aku memang seorang yang tak boleh diganggu. Bak kata kawan aku “ IQ kau ni rendah” orang baru kacau sikit dah salah.

Okay. Whatever.

Semasa aku bekerja sendirian aku tak tahu mana satu kerja yang patut aku utamakan. Contohnya, jumpa boss vs key in data. Which one is my priority? Boss ke data? Aku tak tahu. But thank God, aku ada partner pantas pick up. Dia banyak tolong aku handle kelam kabut dan clumsiness aku. mesti dia stress kerja dengan aku.

Thanks colleagues

Bila dah kahwin nanti. When husband minta, pada masa yang sama perut tengah lapar. So? Nak cakap       “ sayang im starving. Could you please keep your horny later? ". Husband “ ARE YOU SEROIUS BABY? I POLIGAMI KANG!!!!! "

Malangnya siapa kahwin dengan aku.

Nah.

Jadi apa kaitannya kerja, marriage, clumsiness  dengan organize? Bagi pandangan aku, kalau seseorang itu tersusun in and out, tahu apa keutamaan dan bukan mesti perkara perkara seperti di atas boleh diatasi. Contohnya, dokumen semua berlabel, borang-borang, alat tulis, alat solek , kabel disimpan dalam organizer. Kan senang nak cari? Dalam berbelanja, kau tahu bezakan kehendak dan keperluan. Kan senang nak menyimpan? Dalam perkahwinan, kau tahu mak apak atau suami siapa yang perlu diutamakan. Kan senang ……  ?

Im not married yet. So it’s really hard to me when I want to connect with it.

So doakan aku kahwin cepat pelase.

Kesimpulannya, kita Cuma perlu relaks bila menghadapi masalah (di tempat kerja atau suami nak poligami). Ambil sedikit masa. 5minit( bila ada masalah di tempat kerja) 5bulan(bila suami minta poligami) let’s get things in place. Breathe in and breathe out. Lepas itu, selesaikan masalah itu.

Mera, akak nak borang ni”
“Mera, pressure dekat raw material tinggi”
“Mera, penimbang cream dah tak boleh pakai”
“Amera, ada audit ISO, pastikan update kerja you.”

Semuanya berlaku dalam setengah jam. RELAKS.




Bila sudah kerja. Bila sudah dewasa. Seriously. You need this.


Lately, i pening kepala fikir macam mana cara nak simpan kabel 
so here comes the tissues roll.

Anda boleh dapatkan penyangkut seluar itu di Nile.com

No comments:

Post a Comment