Pages

Friday, September 21, 2012

#PART1 : aku pokai

semester ni aku agak pokai sebenarnya. bermula semester 3 aku dapat pinjaman TAPEM, bukan PTPTN. sebab PTPTN adalah suatu funder education yang paling dbfvdbgiub sekali dalam Malaysia ini. semester ni pun aku dapat  RM1800. tapi aku gunakan RM900 untuk bayar duit penipuan. maksudnya aku kene tipu lah.




jadi bila ditolak tolak duit aku tinggal RM900 untuk belanja selama 6bulan. alhamdulillah, sebab aku duduk di KOLEJ KEDIAMAN. (dulu nama diberi KAMSIS, then now, alih alih guna KOLEJ KEDIAMAN) fuck! jadi mungkin cukup kot. mungkinlah.



sekarang dah nak masuk bulan ketiga, dicaps lock dan dibold BULAN KETIGA. duit aku tinggal RM193. alhamdulillah. aku bukan jenis yang bingit nak risau risau nak fening (pening) kepala bila duit tinggal nyawa nyawaa vavi. wa relax je bro!


ni la aku nak bagitau kau, BAIK KAU JANGAN PERNAH SEKALI PUN NAK BERKIRA DENGAN DUIT KAU. jangan sesekali! kau fikir "REZEKI ADA JANGAN RISAU" jangan nak runsing sangat atau jangan nak jimat sampai celaka menimpa pada diri sendiri. kau jangan jadi bengap lah maksudnya.



kalau kau tunduk dengan duit, memang kau paling celakak.duit bukan tuhanmu, lama lama duit pijak kau. aku tak faham kenapa ada orang YANG ADA ADA (berada) TERLALU SAYANG DUIT MEREKA. fuckish! semua nak berkira. sanggup tak nak makan semata mata tak nak guna duit, bodoh nak arwah.


aku pun terfiikir pada mulanya yang aku TAK NAK MAKAN dan tak nak guna duit . tapi oh! nasi mak cik kat cafe menyeru ku. oh! oh! my lalink! wait ah! i beli u! lepas tu , aku teringat kata kata hikmah mak aku , KALAU NAK MAKAN JANGAN TAHAN SELERA, BELI JE! yeah! i love u mak!



lalu, aku pun keluar dengan Ummul di Jusco, sebelum beliau pergi belajar di Universiti Malaysia Kelantan, aku cuba beli benda yang aku perlu.nampaknya aku berjaya!



my bestie, UMMUL HANI.missed you!

  • baju tidur : OMG! seksi! selesa! odourless! tak payah cuci seminggu! sesuai untuk pelajar KOLEJ KEDIAMAN.huahua
  • majalah : SOLUSI! makanan rohani! tak bosan baca banyak kali! keinsafan sebentar! ALLAH!
  • bedak compact : CLINELLE! amboi! tanpa minyak uolls! i like! kau hado?!

dijumlahkan semuanya,







RM 40.00.

ok lah.

2 comments:

  1. Tapem pinjaman satu sem dpt berapa?

    ReplyDelete
  2. Asslm kq..
    nk tnye, akq pinjam tapem satu sem dpt dlm brpe hengget eh?

    ReplyDelete