Pages

Friday, March 14, 2014

Hari Sabtu


Hari ini hari Sabtu. Hujung minggu bagi aku sekeluarga. Tiada keringat diperah . Tiada ayat maki hamun oleh majikan kepada kuli. Tiada kereta berpusing atau wakaf 7 kali atau lebih untuk mencari parkir. Tiada kedengaran deejay radio berleter tentang topic “bagaimana anda menangani boss yang gatal di ofis?” oh. “ saya tendang teluq dia”

How lovely

Hari ini juga sedara aku kahwin.  Hani. I mean Doctor Hani. Cantik, bergaya orangnya. Suami pun seorang doctor. Syafiq. Doctor Syafiq. Majlis dilangsungkan di Restauran Zam Zam, Seksyen 9

Sesampai aku di sana, aku tukar baju. Baju yang ditaja oleh Hani. Terima kasih kak. Tak payah aku berkira kira mahu memakai baju apa, kerana majlis perkahwinan juga diadakan di tempat yang agak gah. Baju baju koleksi aku, ya ampun. It is so last year. Walaupun boleh jeww pakai baju tuh tapi tu la, diva tak bertempat. Masalah tipikal yang selalu dihimpat wanita. Selesai. 

Makan juga harus aku gunakan sudu garfu. Masalah. Kerana aku senang gunakan tangan. Jika ada air basuh tangan atau sinki sudah lama sikap orang kampung aku terserlah di situ. Lauk pauknya juga bertemakan makanan Arab. Tiada masalah. Kerana aku bedal sahaja apa yang dihidang asalkan ada rasa. Rasa pedas.

Masa aku banyak dihabiskan bersama sepupu mak aku.  dan sepupu rapatku. Aqila. Aqila gojes yang menjadi pujaan abang aku. kah kah kah. menghabiskan masa bersama sepupu mak aku buat aku dan Qila rasa janggal. Mereka cantik, bergaya, sopan santun, kecil molek. Manakala aku, saiz agak besar, kasar, kalau gelak semua orang tengok, bawa sebotol muruku sana sini tanpa rasa diperhati dan lain lain sifat tak menyenangkan hati.

Awkward.


Door gift. One toblerone and two polaroid ( curi curi )
*abaikan alas meja yang buruk itu. itu bukan air liur basi *



Last picture with Hani’s sister, Kak wawa
Can you spot our taller?



Cantik. kan?


 Zoom. Excuse me. Tu bunga rambai bukan bekas jerawat atau apa apa

L-R : kak Zeti, kak Arissa (both emak's cousin ) and Aqila ( my other half + cousin)
Can you spot our taller?





Acara tamat. Aku pulang.

Sampai rumah. Rumah bersepah. Lantai kotor. Tambahan lagi dengan adanya seorang budak dan seorang bayi. How sticky floor will be

Bye.

No comments:

Post a Comment